Herbata na każdą porę dnia

Dziś pomożemy Wam wybrać odpowiedni rodzaj herbaty i ziołowych naparów na każdą porę dnia. Dodajcie sobie energii lub zrelaksujcie wtedy, kiedy tego najbardziej potrzebujecie.

Różne herbaty – różne właściwości

Herbata to doskonały napój na każdą porę dnia. Umiejętnie dobierając jej rodzaje, a niekiedy wykorzystując też zbawienne działanie naparów z ziół sprawicie, że będziecie się świetnie czuć i znakomicie radzić sobie z kolejnymi wyzwaniami. Ich wybór warto skrupulatnie przemyśleć, dostosowując go do rytmu dnia oraz swojego nastroju i samopoczucia.

Oto nasz idealny zestaw herbat na cały dzień!

ENERJI_Header

Senny poranek

Choć zwykle kiedy czujemy się senni sięgamy po pełną kofeiny kawę, to jej równie bogatym źródłem jest nasza ulubiona herbata. Statystycznie zresztą to herbata jest głównym dostawcą kofeiny w naszej diecie.

Jeśli więc macie problem ze wstawaniem i waszą pierwszą myślą po przebudzeniu jest kawa, to mamy dla Was alternatywną propozycję. Zastąpcie filiżankę kawy kubkiem czarnej herbaty, np. English Breakfast czy Assam Hattialli. Co prawda zaparzona mielona kawa zawiera ok. dwa razy więcej kofeiny niż herbata, ale już kawa rozpuszczalna, najczęściej pijana w Polsce, zawiera porównywalną jej dawkę. Trzeba też pamiętać, że w przypadku herbaty można nieco regulować ilość tego alkaloidu w naparze – jej dłuższe parzenie uwalnia większą dawkę kofeiny, a co za tym idzie – dostarcza więcej energii. Taka herbata z pewnością postawi Was na nogi.

Energia w ciągu dnia

Dziesiątki zadań i kolejne godziny spędzone w pracy – to wymaga skupienia, maksymalnej sprawności umysłu i dużej dawki energii. Dla nas rozwiązanie może być tylko jedno – popijanie w ciągu dnia zielonej herbaty, naturalnej lub z dodatkami. Nic tak nie dodaje sił, delikatnie (lecz nie gwałtownie) pobudza i odstresowuje oraz wspomaga pracę mózgu. Z jej pomocą zachowacie jasność umysłu i równowagę przez cały długi dzień. Dodatkowo wśród setek jej dobroczynnych właściwości jest poprawa metabolizmu oraz dostarczenie potężnej dawki antyoksydatntów.

herbata-czarna-english-breakfast-tea

Po obiedzie

Tutaj też nie mamy żadnych wątpliwości. Po dużym posiłku warto wypić filiżankę herbaty Pu-Erh, która przyspiesza proces trawienia i wchłaniania składników odżywczych do organizmu oraz obniża poziom cholesterolu. Oprócz tego jej długa fermentacja gwarantuje dostarczenie kolejnej dawki kofeiny, która zapobiegnie nadmiernej senności po zjedzeniu posiłku i pozwala zachować energię na pozostałą część dnia.

Spokojny wieczór

Sleep_womanPo wyjściu z pracy i załatwieniu wszystkich domowych spraw czas na chwilę relaksu. Niezastąpione są wówczas ziołowe napary, które nie zawierają pobudzającej kofeiny, pozwalają wyciszyć się przed pójściem spać, zredukować napięcie powstałe w ciągu długiego i stresującego dnia. Najczęściej wybieramy sprawdzone składniki – rumianek czy miętę – lub korzystamy ze starannie dobranych i smacznych mieszanek, np. Przeciw stresowi lub Wzmacniającą organizm Jeśli natomiast macie (tak jak my) wieczorną ochotę na słodkości, to zamiast sięgać po ciasteczka i czekoladki parzymy Rooibosa lub Honeybush, które również nie zawierają kofeiny, a ich słodki, miodowy smak i aromat zastępuje kaloryczne desery. Choć oczywiście nie zawsze 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *